Blog… check! ✔

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bună și bine ai venit…

Pentru cei care nu mă cunosc, eu sunt Maria sau Scufitadinpadure, o pasionată de handmade, plină de răbdare și dornică să le arăt și altora cum să-și creeze propriile bijuterii.

Boutique-ul meu e ocupația mea preferată dar în același timp o serioasă speranță pentru viitor. Diferența dintre hobby și afacere e managementul, iar eu sunt un manager în devenire.

Cred că pentru multă lume handmade înseamnă calitate și unicitate, un ceva ce depășește uniformitatea din comerț, fabricarea în masă. Curentul handmade e parte din schimbare, rezistența dacă îi pot spune așa, segmentul mărunt care aduce inovație culturală și, sperăm în viitor, economică.

Încetișor mentalitatea maselor se schimbă și comunitățile handmade împing la o re-evaluare a consumerismului. Spun asta deoarece până nu demult toată lumea se ocupa cu handmade. Haine, lucrușoare necesare prin casă, unelte, decorațiuni, mobilă; dacă îți doreai să ai lucruri, le făceai cu mâna ta. Bineînțeles era o corvoadă, cel puțin uneori. Dar acum handmade trancende sensul de idilă rurală, nu e doar o contribuție la calitatea vieții în sens material ci afirmă o identitate.

Meșteșugul devine o cale de exprimare, de auto-definire și nu în ultimul rând, un puternic destresant. Produsele handmade sunt la căutare din ce în ce mai mare din aceste motive iar munca producătorilor, mai mereu mici artizani, apreciată în mod special. Cel mai interesant feedback pe care l-am primit a fost de la o doamnă care mi-a complimentat cerceii în tren și nu a crezut că sunt creația mea pentru că arătau prea profesional.

În continuare voi posta cu regularitate atât tutoriale handmade, sfaturi de selectare si ingrijire a bijuteriilor, sfaturi despre alegerea materialelor pentru artizani si sper, interviuri cu alti artizani.

Deci, rămâneți pe fir!

Maria

Porțiuni din acest articol se regăsesc în articolul Handmade- Maria Cuc din revista 21Art .

Lasă un răspuns

